Saturday, June 30, 2012

Confession of a Cheapskate Shopper - Owh No...Kasut Lagi...

Mati ler...kalau camni la gayanya...abis la aku nak kena beli rak kasut lagi...aritu aku just browse thru my current faveret online shopping website...pastu boleh ter'come' across this particular sale...Zara final clearance...all items RM15...pastu aku klik...tengok...wachaaaa...memang semua mende mak nenek dia RM15 jerrrrr...gilossss


When i said semua...i meant semuaaaa...dari kasut ke baju ke belt and so on and so forth...since aku bukan priority member...aku kena la access sale tu cam timing biasa...so bila access aje dah banyak yang abis...tapi wadehek la kan...blasah ajer ler...yang kasut mana yang tinggal tu...semua aku set supaya ada saiz aku...and turns out 5 pairs ada saiz aku...so aku blasah ajer amik semua 5 pairs tuh...pastu dia punya postage tu cam pelik skit...aku pon tak reti sangat nak kira...cuma aku tau...the first item tu RM30...then subsequent items dia akan tambah RM5 for postal charges...jadi total semua skali 5 pasang kasut termasuk postal charges...RM121...maksudnya sepasang kasut aku tuh dalam less than RM25...wachaaaaa...sukaaaaa sangattttt...

Sekarang aku dah ada brapa pasang kasut dah nieh...ntah ler...aku pon dah lost count...dalam kereta ada...bagi kat adik aku pun banyak...kat rumah pon ada lagi...aishhhh...tapi pepepun aku semua barang beli waktu time SALE sahaja...takder maknenyer aku nak beli yang new arrival...perabih duit ajer...owh yeah...i am a cheapskate shopper...i dont buy full price items...tiket kapal terbang pon aku beli promo...tak mampu nak beli full fare hokey...

Pastu aku dok terpikiaq...aiiii...kalau aku kena kerja kat obesi nieh...susah jugak nieh...kalau kena kerja kat tempat tempat four seasons yang memang dikenali dengan off season SALE...mau tetiap minggu aku ter'beli' kasut nieh...tapi takper lah...waktu bujang ajer kot...kalau dah kawin dah tak kot...

For the time being...just let me enjoy being a cheapskate shopper...layannnn weih...

FSOM

3 comments:

marmalade said...

nak url website please?
hihihi.

mal, kaki ada dua je kan. kasut berlambak-lambak! hahahahahaha. nanti kena jumpa sebab nak kasi itu snowglobe lah. sure you suka. H kata cantek snowglobe tuh.

Resm A. said...

cik hayati :
Betul ke nak...hehehe...

Memang la kaki ada dua...tapi seminggu ada 7 hari...mesti kena mau tukar tukar maaaa...nanti kasut cepat rosak...hahaha...

wachaaaaaaaaaaaaa...nakkkkkkkkk...

papaYA said...

Nak tahu ebsite ape tu jugak.. :D