Tuesday, March 16, 2010

Falling Sick

Aku demam on the day i was leaving Bandung...that was on Saturday...

Sakit kepala, badan semua lenguh and sakit...muntah...diarrhea....mata cam nak tercabut...demam with 37.6 degrees...adoi la...it has been a while since i last fall sick...i still remember it was two years ago...while i was in the 6 months course...the final week of the 6 month course...kena hospitalised...undergo minor surgery...and waktu time tu si alia betik mai bawak nasi lemak ayam goreng yang best gitu...alia miti, ha seashell, teddy datang bawak buah....dot datang bawak pizza and ady of coz la mai bawak begeking yang diseludup masuk...hehehe...pendek kata...aku sakit...perut kenyang...hahahah...

owh yeah...sebelum tu ada skali aku teruk giler demam sampai kena masuk air dalam badan and kena pakai that nebulizer (ntah betul ker idak)...and waktu time tu si ha masakkan bubur untuk aku....and emmy jo pon ada gak....and biasa la mie-g mai rumah aku bawak roti la beli makan la and then just teman aku sampai aku tido baru dia balik....

ni aku sakit lagi...bukan sebab sakit balik dari bandung...just sakit sebab perubahan cuaca kot...waktu kat bandung aku dok gi meladi memalam dengan si rizky ke braga....lepak minum ler aper ler....mana tak demam...dah ler bandung tu kat area tanah tinggi and cuaca dia sejuk skit...okay lah...forget it...

aku dah gi jumpa dokter hari sabtu (i am forever indebted to Ned and Ina sebab bawak aku gi jumpa dokter)...dia bagi ubat la semua....then semalam sebab aku sakit kepala lagi demam tak baik baik lagi...gi ler jumpa doktor...dia bagi mc....then ada la kawan aku sorang yang sangat baik hati mai bagi kat aku bubur ayam mekdi....aiiiii ingat lagi pompuan ni dengan aku punya feveret waktu aku sakit....nikmat dowh....and then si ady lagi sengal...boleh dia telefon si dot suh si dot tu orderkan pizza set dengan siap beefstik dengan soup dengan roti untuk bagi aku makan....delivery on my doorstep...owh...aku sungguh terharu....petang tu plak si jaja mai amik aku bawak gi makan...bihun sup....arghhh....best best best....syoknya bila orang layan waktu sakit sakit camni...hahaha...sengal gak aku ini....tapi apa nak buat...dulu waktu arwah nenek aku hidup lagi...memang dia yang jaga waktu aku sakit...and waktu dia sakit dulu....aku yang jaga dia....balas balik dia punya budi terhadap aku...

aku tak suka la sakit...tapi skali skala tu, boleh la kot....orang cakap, menghapuskan dosa dosa kecil kan...itu la....kalau falling sick waktu dah falling in love...mesti lagi best kan....erkkkk....apa kaitan??? denggg....

ajie
5:53 p.m
16 March 2010
Putrajaya

8 comments:

RARA said...

get well soon!

SurayaHarris said...

jadi baik semula segera mamal~

Unknown said...

hope u will get better soon...

xetxet said...

alaaaa...sedihnya

Resm A. said...

rara : kalau dapat choc moist cake sepotong, kompem aku sihat terus...hahaha

mama suraya : tengkiu

luz : thanks bro

xet : i nak bubur ayam mekdi...u antar esok ek...huhuhu

Hasina Terebuzzu said...

owh.. namaku tidak disebut menghantar ko ke spital.. huhu...

Resm A. said...

aku citer pasal makan la...aiyak...
tapi ko dengan ned tetap dalam kenangan sebagai orang yang menghantar aku ke spital waktu aku sakit...tengkiu tengkiu tengkiu

nihadriz said...

sesuka hati je taruk nama aku "ha seashell". hampesssss!