Monday, March 22, 2010

No Ghost Story For Me

Aku tak suka tengok citer antu...its a definite NO NO NO ~ikut rentak Destiny's Child~

Pastu memember aku cakap kat aku, harap badan ajer besar...hati kecik...owh tidakkkk...hati aku sangat besar wokey...cuma maybe dah karat skit sebab all those smokes...but now trying to cut down already eventho not with a definite success but at least managed to cut it down...back to ghost stories...sekarang ni aku perasan banyak giler cerita cerita angker ini di pawagam or stesyen stesyen tv...

Aku personally tak pernah la bersemuka dengan makhluk-makhlus halus yang juga makhluk Allah ini...but i dont want to lah...mintak simpang hokey...aku slalu dok dengar ajer kengkawan aku dok citer itu ini yang angker...tapi aku slalu akan dengar telinga kiri kuar telinga kanan...but the problem was, masuk telinga kiri pastu melekat kat otak taknak keluar keluar sudah...denggg...

I still remember there was this time when i was in my varsity years, i refused to go inside a lift alone for almost six months...all due to the movie 'The Eye' (watched the hollywood version with Jessica Alba, but didnt scared me at all)...then waktu time itu tengok plak citer Shutter...owh denggg....aku sangat meremang bulu roma waktu tengok sorang-sorang dalam bilik hostel di tengah hari...so aper aku wat...aku amik selipar and then sendal pintu bilik aku...so that pintu terbuka...boleh tak? the thing is about these movies is that, they play with your psychology...tengok memula tak takut...but bila dok sesorang kat rumah terbayang bayang...owh denggg...hari tu aku tertengok (itu la sendiri sangat gatai mata hokey) cerita 'Santau', tiga malam berturut-turut aku tido dengan lampu bilik terbuka and laptop aku main lagu sampai aku tertido and terbangun the next day...

Waktu kat six months course itu, one of the courses kena tido solo camping kat tengah hutan...alone (dah nama pon solo)...owh deng...giler arr aku gi mencari kayu api saja untuk memenatkan badan supaya senang tido malam itu, but it doesnt work...aku ter'wake up' every 1 hour dengan mimpi yang sangat pelik pelik...and then kena kacau dengan 'sesuatu' (my close friends know about this particular incident) sampaikan aku memang ler sangat sangat kecut perut hokey...esok harinya aku sangat la gumbira sebab back with lots of people around...

Then dulu end of 2008 to 2009, aku dok sesorang kat rumah...housemates aku dua-dua itu gi six months course...owh denggg...aku sangat la tak suka dok sesorang kat rumah...nasib baik la aku ini jenis yang boleh tahan gak...kalau tak, maunyer aku gi sewa bilik kat rumah yang ada orang for the whole six months itu...owh denggg...

Pastu sekarang ni nasib baik aku dah ada housemates baru...and memang jenis lekat kat rumah...so dah berkurangan la kadar ketakutan itu...and sekarang aku ada la layan balik citer citer angker skali skala...ye ler..dah ada housemates...so tak le risau sangat....hahahaha...tapi still tak brani nak tengok citer Paranormal Activity itu...so anyone...jom kita tengok citer angker ya...

ajie
11:47 p.m
22 March 2010
Putrajaya

15 comments:

SurayaHarris said...

omg..aku pun penakut mcm hang..aritu shah buka citer phobia kut..seminggu tidur bk lampu..siot la cite hantu..hate them...

nihadriz said...

ko memang! aku ajak tengok cite "coming soon" pun tahap cipan ko taknak. huhuhuuuu~

aku pun kena kacau gak time solo camping. semua org mcm marah aku apesal stay situ sorang2 jugak. aku pun tak terfikir nak pegi mana2. padahl yg kat depan2 tu semua dah duo and trio camping. siot betul! :P

Resm A. said...

mama suraya : hate them but we cant help it but tengok gak...hahaha...

ha : owh...skg tidak lagi...housemate baru aku sangat jarang outstation...so apa apa citer antu yang baru dipersilakan menjemput daku eh...

Encik Mimpi said...

haha same2 la kite jadi penakut

marmalade said...

i think cerita hantu now is so overrated.

papaYA said...

Aku pun penakut jugak. Tapi cuba untuk tidak berimaginasi bila berseorangan.
Tapi sampai sekarang aku takut masuk bilik air memalam untuk basuh muka depan sinki ade cermin. Takut bila bukak mata dan nampak sesuatu pada cermin >_<

Resm A. said...

inchek mimpi : aku tau ko seorang yang berani...cezsss

mala : agak la...the last cerita hantu that i watched was this indonesian flick...dah lupa tajuk dia...sampaikan taku sudah mau lihat bawah katil ada apa...hehehe

yaya : nasib baik dalam toilet aku takder cermin...huhuhu

Al Hadi said...

laa... kau tak pernah tgk Paranormal Activity?

Tunggu malam Jumaat, tutup lampu, tutup tingkap, pasang DVD, dan sila hayati setiap apa yg kau lihat dan dengar.

Aku jamin kau takkan tidur malam lepas tu :p

Cikgu ILi said...

Sori Akmal..aku tergelak sebab aku tak sangka.
Rasa cute pulak bile terbayangkan ko yg ketakutan.
Hehehe...
Serius..aku pun sama terbayang-bayang tgk cite The Eye & Shutter.
..bukan ko sorang je...

Hasina Terebuzzu said...

HAHAHA... yaya... betoi3x.. ms kt OB yg paling gerun kan? =p

Resm A. said...

hadi : bila aku tgok citer itu...aku akan pastikan housemate aku akan berada di rumah dan tidak outstation selama seminggu hokey...

cikgu ili : serious aku ini ada lemah semangat...huhuhu...tapi shutter dengan itu the eye memang sangat sengal hokey...

ina : OB????

Cikgu ILi said...

Dalam banyak banyak cite antu...shutter & the eye paling aku seram.
Tapi..masa tgk wayang shutter..laki aku siap terjerit sebab terkejut yg amat.
Aku maintain je..tapi..penat je nak mengawal keterkejutan hanya Allah je yg tau.

Encik Moshuchi said...

hehehe...perasaan takut adalah normal mal...
aku kecik2 dulu pun camtu gak, tp bila dah terdedah ngan beberapa peristiwa angker..pengalaman tu memberi sedikit sebanyak kekuatan. kadangkala cuba mencabar diri untuk menghadapi suasana/persekitaran angker...

perasaan takut ni biasalah..kerana bukan manusia saja makhluk di bumi ini kan...apa2 hal pun aku berpegang kuat kpd 3 ayat Qul di samping ayat Qursi..sangat ampuh. aku juga sentiasa berkata pada diri sendiri bahawa manusia itu adalah makhluk yg paling tinggi darjat dari yg lain2...syaitan dan iblis tahu di mana taraf mereka, jadi mengusik manusia ini adalah biasa bagi mereka. cuma kita je kena kuatkan semangat...

kalau angker2 yg dalam filem/cerita tu lain plak halnya...itu bikinan manusia sendiri..tak perlulah nak takut apa2...just enjoy it hehehe.

tapi mal..Paranormal Aktivity tu mmg best..elemen suspennya sangat best. more to suspen la..not the object/ghost or anything.. cukuplah tengok filem ni sekali daripada dok melayan Seekers berminggu-minggu...hampehh abuk pun takde..

mal, mungkin nanti kita bleh plan..vacation kat muzium, tido semalam dalam muzium, amacam??? contoh muzium maritim kat melaka tu...kan..

papaYA said...

Ina: Mase kat OB, if nak gi toilet memalam, mesti berteman sebab dahle belakang hutan then banyak pula cerminnya.. >_<

Resm A. said...

cikgu ili :
sebab citer shutter dengan the eye tu citer asia...so antu dia tu ala ala malaysia gak...rasa cam real ajer...tu yang takut tu...

shuko :
seekers itu sangat sengal...tak takut pun aku tengok...lawak lagi ada...boleh ajer mau outing macam itu...janji ada orang dengan aku la...maybe betul la cakap ko...sebab aku tak pernah alami peristiwa angker tu yang aku agak penakut...tapi seriously...aku tak nak whoaaa....

yaya :
sama lah aku...waktu tengah malam mesti la aku kejut phauzi teman aku gi toilet...kat intengah plak..tengah2 malam sakit perut aku suh hisham teman aku...sambil bersembang dengan aku sampai aku selesai...giler loser okay...hahahah