Monday, March 1, 2010

I Don't Have Anything To Go Home Early For

Aku bukan workaholic...

Ada beberapa orang kawan aku komen yang aku workaholic sebab slalu balik lambat dari ofis...slalu aku balik lepas maghrib...ataupun dah dekat isya' aku pon pi la semayang kat masjid putra, then baru aku balik rumah...it is a simple thing actually...why i didn't go back on time...apart from there's always some work lying around (sekarang dok busy wat bajet untuk next year and hujung dan awal tahun adalah waktu orang yang dok kewangan agak busy), the answer is simple...i just dont have anything to go home early for...

orang lain nak balik rumah cepat sebab nak jumpa bini...nak jumpa suami...nak jumpa anak...nak masak untuk family...nak tengok drama tv swasta (ooopppsss, dulu ada satu time aku memang balik awal sebab aku nak tengok citer Solehah, boleh tak...giler loser)...tapi aku...i went home to an empty house (my housemates usually are either oustation or went out with their respective partners)...nak kuar dengan kengkawan, memasing sibuk dengan kerja memasing...nak kuar dengan aweks? hurmmm...hati aku tak tetap lagi...so maleh ler nak bagi hope by keluar slalu sangat(been there, done that and telenovela happened)...whoaaa...aku terasa sungguh loser okay...i do have a hint of jealousy towards my happily married friends...yeah...i am...serious, no doubt about it...

aku teringat plak pengalaman bapak aku dulu...bapak aku dulu kena post ke Grik...and mak aku tak mau ikut...so bapak aku gi sorang la kat sana...dia sewa satu bilik dekat rumah depan skolah tu...awal pagi dia gi subuh kat surau dengan student asrama...balik mandi and bersiap gi skolah...makan tengah hari dengan student...makan malam pon dengan student...petang petang dok bersukan dengan student kat skolah dia...and dia sendiri yang look after students yang nak amik S*PM time prep waktu malam...its all because my father doesn't have anything to go home early for...his life was totally dedicated to the school...and kitorang ni either weekend pi jumpa bapak aku kat sana atau bapak aku mai balik ke ipoh kalau dia takder aktiviti sekolah hujung minggu...sekarang ni aku rasa aku cam ala ala bapak aku plak...except that i dont have a family of my own...yet....

recently (last saturday), another one of my bff got hitched...another one saying bye bye to the singleton...aiii...ntah la...berserah ajer ler aku...orang dok cakap aku memilih sangat...well, why not...if you want to spend your life with that particular one person, you have to be choosy...at least, have to find someone with that 'spark'...bak kata pali, the one that you'll be happy to sit beside without uttering a word...hurmmmm...

for the time being...i rather succumb myself to office and my work during weekdays...go home after isya'...on wednesday gi wallclimbing dengan pali and da gang and on thursday gi surau atau masjid...skali skala kalau niha, ned, azrin, ina, nazri, emmy jo, zetty, adrian or the gang ajak lepak, baru ler lepak...ataupun kalau ady ada kat malaysia, baru aku balik awal dari ofis gi lepak dengan dia...

itu ajer yang aku dok wat...lepak dengan memember rapat aku...right now memang aku rasa aku takder motip nak pulang awal dari ofis...tapi hopefully this year, there will be 'something' and i will have something to go home early for...

ajie
10:18 p.m
1 March 2010
Putrajaya

10 comments:

Cikgu ILi said...

Len macam je rasa baca ko tulis BM..tapi best..

Akmal, ko buat aku sedih je la..
EH..tgk solehah tak la loser sangat..sebab aku pun suke tengok..comel gile.

Akmal, ko tetap rajin di mata aku.

SurayaHarris said...

mamal, hang bukan tua mana pun.cek doa hang dapat jumpa someone yang hang ada chemistry with..hang ni kwn cek yg baik,sat gi hang jumpa la cinta hati hang..Amin..

Thn depan mana kut tau rezeki, bini hang mengandung saing dgn cek..
waaahhhh

Resm A. said...

owh tengkiu...skali skala aku tulis campuq aduk..

aku suka eh tengok solehah...tengok kat youtube tak brapa clear dia punya video...

owh tengkiu cikgu ili...aku sangat terharu...

papaYA said...

Weh, ko tak tengok Na O Mei ke sekarang? Hahahaha, I do :)

There's nothing wrong with being choosy. If I were a man, I'll choose the best girl ever. Dont go for the 2nd best.

Dan betul lah, masa aku kat zaman universiti, takda bf, geng semua keluar dengan balak, I rather spent my time at the library because when I went back to the hostel I either watched TV or slept >_<

Khairul Amri Ishak said...

akmal: there will b 'something' tu ape? hehe..

mohon penjelasan sewajarnya.
sekiranya dh komen.blhlah diabaikan..hehe

RARA said...

akmal, nnt skali skala kita jumpa ye.

aku pon boring balik rumah kosong.

Jaja Yunizah said...

mmm...apa kata ko balik rumah awal utk kemas rumah ke? basuh baju ke?takpun balik awal utk ke pasar ke? mcm aku balik awal utk tgk drama astro & bagi kucing aku makan. heheh lagi laa loser.

Resm A. said...

mama suraya : insya allah...alhamdulillah...

yaya : best ke na o mei tu? aku tengok drama, tengok plakon gak...kalau ada plakon yang aku tak suka, aku maleh nak tengok...hahahah

ryo : something tu ialah apa apa aje....ceszz...bila mau lepak ini?

rara : boleh boleh boleh...

jaja : aku kemas rumah pagi sebelum gi kerja...basuh baju hujung minggu di rumah makcik aku disamping mengeratkan silatur rahim...rumah aku takdak astro dan takdak kucing...hurmmm...so takde alasan sangat nak balik rumah awal...

papaYA said...

Ok lar.. Sebab dah tertengok beberapa episod awal, tersangkut sampai sekarang. Lagi dah dok Putrajaya, boleh ikut setiap hari :)
Style cerita korea, tapi aku tak ingat which one..

Resm A. said...

owh yer ker...tapi aku tak suka tengok adiputra berlakon...thats the main reason aku tak teringin nak tengok dulu...