Thursday, April 29, 2010

Awkward

I just experienced one of the most awkward situation in my life to boot...

One fine day...aku gi alamanda sajer je nak beli barang...setendet la kan...and then i encounter my long-lost used to be my close friend...giler arrr...kat alamanda gak boleh terjumpa...kawan aloq setaq aku...one of the friend in the circle...hahaha...kelakar giler...anyway he was in putrajaya on a biz purpose...so dia usung la skali wife dengan anak dia...tapi aku tak nampak pon wife dengan anak dia...dia kata tengah bayar barang...

First of all aku terus la apologise kan sebab aku tak dapat gi wedding dia dulu waktu tahun 2008 (as i was in the 6 months course)...patutnya aku kena jadi dia punya pengapit...but work had me pulled back...dia punya kenduri pon aku tak sempat pi...then lepas aku abis aku punya course dia dah gi US sebab sambung study dengan wife dia...pastu terus lost contact...okay la...but he looked happy la...

Then out of the sudden, i saw someone that i knew...long ago...during my varsity years...tengah mengendong anak...and dia mai rapat kat kitorang dua...makin dekat dia cam tak percaya...and i also can't believe my eyes...sampai la kawan aku nie sebut ~ "Apsal Yang lama sangat tadi"~ Yang??? she looked at me and i was in the flabbergasted state look across him and her...then he noticed that something was off, when he caught his wife was looking at me and i looked shocked...then he introduced his wife to me...and his word trailed off when he was saying his wife's name as if he remembered something...and i looked at him...and he looked at me, then looked at his wife then looked at me again...then suddenly he felt as if someone had slapped his head...then he was stunned...

Suddenly it was a complete silence around us...and aku boleh dengar bunyi cengkerik...awkward...suddenly i snapped out of it and aku cakap aku ada something to do...suddenly all three of us bercakap serentak...and we just left...

The wife was my ex-gf...long long long time ago...it was weird...seriously...i didnt know that my friend was married to my ex-gf who actually didn't know that her husband is my friend which the husband didn't know that the wife used to be in relationship with me...it was deng awkward...giler la...aku terkejut giler...tapi aku cam happy sebab i saw them both look happy together...furthermore dah ada anak dah pon...mesti la happy kan...

Kitorang dulu (the close friends circle) had two cardinal rules about relationship....first of all....tak boleh dating dengan adik kengkawan in the circle...it is off limit...serious...no kompromi okay...secondly...tak boleh dating dengan ex-gf kepada kengkawan in the circle...this one is total off limit...boleh putus kawan whoaa...but then again, my friend did not date my ex-gf, he married my ex-gf...so i guess it is alrite kot...?

Tetiba aku teringat sesuatu...kalau ler aku bukan kena gi kursus 6 bulan tu, mesti aku dah kena jadi pengapit dia waktu wedding...erkkk...whoaaa...that would be deng awkward man!...i think thats why kot...allah temukan dia dengan jodoh dia waktu aku kompem tak boleh attend...everything happens for reason...and the reason only god knows...but seriously that was unbelievably awkward...the top list...

ajie
2:45 p.m
30 April 2010
Putrajaya

6 comments:

Hasina Terebuzzu said...

peh... aku paling takot kalo juper mcm tu..n now.. aku sgt bhati2 walau ke mana aku pegi sebab aku takmo jd mcmtu!!!!

marmalade said...

yikes! i wouldn't know what to do. huhuhuhu. i lari kut! haha.

SurayaHarris said...

whoah..rasa macam 'baca' drama Korea..hehe..aku pandai2 masukkan lagu latar utk cerita kau ni..hehe..=)..Yup..God knows best..

Resm A. said...

ina :
giler arrr...tetiba aku jadi blank...

mala :
seriously i was freaked out...

cikgu suraya :
cam drama kan...giler...life is drama...its full with it...

papaYA said...

My long lost friend dated my ex and when we accidentally met at our friend's house, the surrounding was completely silent and ada bunyi cengkerik. hahahahaha..
That was 8 years ago :)

Resm A. said...

yaya :
exactly...it was awkward kan...hehehe...but everyone is happy kan...so okay la kot..