Monday, April 26, 2010

Fesbuk Is Not A Book

Aku kena amik exam untuk naik aras gaji...but it went bad...

Dapat tahu kena gi for exam about 10 days before the exam...ample time? almost...but then again, the timing wasn't rite for me...aku urus setia bajet untuk aku punya organisation...so for the whole of the week i had been attending meetings day in and day out...and kena siapkan minit mesyuarat...all 7 of them...and then banyak giler pembetulan bajet yang nak kena buat sebelum submit to the central organisation itu...erkkk...so where did i fit on the study hours...

I Didn't...

I tried tapi seems like enjoying the company of friends overcome the importantness of the exam itself...boleh tak camtu...memang la konon jumpa kawan nak study...tapi we been caught up with the food and stuffs so study tu cam tak study ajer...gelak ajer lebih...salah siapa? hurrrmmmm...salah diri sendiri la kot...

But i am not going to beat myself to it lah...what happen is already happen but i just love to whine about it...in my blog at least...contoh cam the last two days...ha dengan nazri mai rumah aku nak baca buku...tapi aku dok goreng fussili la, popia la, nuggets la, french fries la...pastu boleh plak pasang citer Pisau Cukur dengan Syurga Cinta (okay fyne, aku memang layan citer melayu hokey)...baca buku mende? abis la tengok maya karin dok pakai micro mini skirt menari dalam kapal dengan eizlan yusof...denggg....

Patut aku baca buku...tapi aku dok melayan muka buku (fesbuk) instead...camna la nie...aduhai...ini semua salah self-discipline yang sangat la tak disiplin langsung...lenkali aku kena panggil la cikgu disiplin (cikgu mie-g ker, cikgu suraya ker, cikgu ili ker) untuk mendisiplinkan aku baca buku...bukan tengok muka buku...hadoiii...

Aku baru ajer abis paper generik itu...apa yang aku dok baca semua tak keluar...sedih tak...sedih giler weih...nasib baik gak ada soalan keluar tentang benda yang aku buat tetiap ari...contoh cam pengurusan mesyuarat...boleh la jawab...yang lain....ham ham ham hampessss....

Whatever it is...its over and done with...i still have another paper to go tomorrow (fungsional)...itupun sempat lagi aku nak menghapdet blog aku ini...biasa la...tertekan skit makan la ice cream, mengadap muka buku (bukan buku) dan menghapdet blog ini...just curahan rasa yang agak kecewa dengan diri sendiri tapi aku nie senang pulih balik...just going to sleep on it lah...sebab its unchangeable kan...

Insya allah...aku harap for the best la...eventho the outcome might not be as what i had hope to be...

ajie
5:07 p.m
26 April 2010
Putrajaya

6 comments:

Hasina Terebuzzu said...

loh.. aku igtkan ko tdo.. tak tdo tdo gak????

lek la.. nk salahkan ko.. ntah le.. itu pasai aku takmo kaco korg stadi... plus mmg bdn aku sgt sengal minggu ni.. aku nk tdo je kt umah...

mcm aku.. mgu PTK.. tv DIHARAMKAN SAMA SEKALI utk di-ON... tamat PTK bole On semula tv tu... bililk pon aku haramkan tdo atas katil.. tdo je kt ruang tamu...

aku rasa.. masih blom terlambat.. ko stadi btol2 dlu.. bila lapa baru pi makan.. bukan makan smbl stadi... huhu.... gudluck beb!

marmalade said...

fungsional tuh dahlah susah, pastuh taktau nak study mcm mana. rasa macam nak aje bawak wikipedia tuh masuk exam. hahahahahah.

good luck akmal =)

Al Hadi said...

so, dah lepas Fungsional. amacam happy x? gila lega kan

Resm A. said...

ina : aku sedih...huhuhuhu
mala : thanks mala...fungsional tadi jawab soalan perolehan...HR dengan menggoreng fetuccini bolognese soalan pasal ancaman keselamatan dan membakar macaroni and cheese soalan pasal global warming...nanti kuar result...abis la...kena beli lagi la stok ben and jerry untuk mengubat hati...huhuhu
hadi : teruss gi makan carl's junior...hahaha

Cikgu ILi said...

Akmal....tajuk entry ni aku suke.kreatif dan logik lagi mmg benar.
Aku dulua sal exam je ngadap fb tak reti2 ngadap book.

Resm A. said...

hahaha...korang cikgu pun kena amik PTK gak kan nanti...
aku memang suka letak tajuk pelik pelik kat album gambar and blog entry...hehehe