Thursday, April 15, 2010

Kasutku Diambil Orang ~Sedih~

Sepanjang 3 tahun aku letak kasut aku kat luar rumah tak pernah ada orang ambil...until today...

Me & My Shoe In Notre Dame, Paris

Bangun pagi, kuar gi joggin...balik dari joggin aku perasan cam ada yang tak kena...tengok kat rak kasut...aduhai...kasut aku sudah hilang sepasang...sedih...sebab kasut yang hilang itu adalah kasut yang pertama aku beli guna duit gaji aku more than three years ago...my travelling companion...

Me & My Shoe In Sukhumvit, Bangkok

Aku ingat lagi, dapat duit gaji first bulan November 2006 (masuk bank bulan Disember 2006)...budak kekampungan mana la tau lifestyle kat KL kan...saje je la nak jejalan kat KLCC itu secara berseorangan(lagipun pi balik kerja naik LRT, itu ajer ler tempat yang aku tau pergi)...jalan gi makan begeking (first time ever, sebab kat utara takdak begeking) then jalan lagi saja tengok barang...hamboiii...mahal sungguh tempat itu ~sambil mengesat peluh di dahi kerana rasa sangat out of place~...kemudian terserempak lah dengan sepasang kasut itu...aku pun mencoba...selesa...padan aja...apa lagi...terus ku tanya harga...ada diskon...10% aja...boleh lah...then tanya harga sekali lagi...erkkk...mahalnya...tapi...sudah ku suka pada kasut itu...beli aja lah...bukan selalu...jadi pulanglah daku ke rumah dengan membawa kasut itu dalam kotak...its a sneakers...brown color...dan sangat la selesa...

Me & My Shoe In Bandung

Kasut itu jugak la jadi teman aku berjalan-jalan ke sana ke mari...ke london, ke paris, ke jakarta, ke bangkok, ke prague...semuanya dengan kasut itu...dah jadi cam brotherhood of travelling shoes...kasut itu sangat la banyak berkhidmat dalam memberi comfort kepada kakiku yang kuat berjalan ini...

Me & My Shoe In Luzern

Tapi selepas tiga tahun...kasutku itu diambil orang...tidak tahu siapa...sedih...tapi tak mengapa...kasut itu telah banyak berbakti pada aku...mebi dan hopefully kasut itu dapat berbakti kepada orang yang mengambil kasutku itu...aku agak kecik ati kerana orang itu mengambil kasutku itu tanpa izin...dan aku tak mungkin akan mendapat kembali kasutku itu...tetapi sudah ditakdirkan begitu...aku hanya berharap supaya kasut itu dapat berbakti kepada 'owner' baru itu...dan selagi owner baru itu memakainya...selagi itulah aku dapat pahala free...alhamdulillah...aku halalkan saja kasutku itu diambil orang...mungkin sudah tiba masanya aku beralih kepada yang baru...selamat tinggal kasutku...

Me & My Shoe In Bad Tolz, Munich

ajie
12:24 p.m
16 April 2010
Putrajaya

23 comments:

nihadriz said...

mari membeli kasut!!!! :D

Al Hadi said...

im so sorry for your loss, gila ah kasut tu dah banyak travel.

bagi aku, but Camel Active aku tu la kesayangan aku huhu...

rasa cam nak buat entri kasut lak :p

papaYA said...

Maybe it's time to buy new shoe :)

Resm A. said...

ha : hujung tahun

hadi : aku sedih wooo...

yaya : new shoes, new memories...

marmalade said...

eleh. i tau akmal. you sengaja kan, biar "orang curi" kan? sebab you nak beli kasut baru kan? so you tak rasa guilty. hahahahhhahahahaha. haaaaaa...

Resm A. said...

kalau nak curi kasut lain i tak kisah...but this particular shoes holds lot of memories...the first one i bought with my first paycheck...sedihhhh...other shoes?i'm packing all my shoes and put it inside my car...somehow i think it would be safer there...huhuuhu

Alex Madina said...

lain kali beli kasut warna merah jambu, risiko ilang pasti kurenggg..siannya. semoga pencuri itu paah kedua-dua buku lali bila pakai kasut mu yang ilang itu.

SurayaHarris said...

aku merancang nak beli handbag coach dengan gaji baruku ini..atau gucci.tapi kalau gucci kena simpan smpai may.my bday.aku harap bakal beg aku tu tak hilang after 3 years.kerana aku collector.hehehe

ps:aku rasa benar,kau perlu g shopping kasut utk ubati hati..=)

Resm A. said...

alex : merah jambu??? alamat tersimpan rapi dalam kotak kot...i pon tak sanggup nak pakaiiiiiii...tidakkkkk...biarlah...dah rezeki dia kot...halalkan ajer ler...bukan boleh dapat balik pon...huhuhu

cikgu suraya : aku mau ke pavilion esok mencari kasut...
Lacoste 'Cerberus' Sneakers
atau
Ralph Lauren Harold Leather
atau
Alexander McQueen Scarred Street Low-Top Sneakers
atau
Cole Haan Air Mercury Sport Oxford Men's Lace Up

boleh tak?
nak mengubat hati lara...
hwaaaaaaaaaaaa

Ms. Saranghae said...

hehe...teringat dgn sepasang my dark brown leather sandal (can't remember the brand, but i bought at men's section)....sandal tu digigit oleh seekor anjing liar sehingga koyak...hampeh punya doggy!!! byk2 sandal, tu juga la fav aku..sampai tapak dah nak haus...:))

Cikgu ILi said...

Siannya Akmal...
Aku ingat tadi hilang kat masjid.
Lepas ni ko simpan elok-elok kasut-kasut ko.
Mesti kasut ko tu dah ada org jual kat bundle dah agaknya.

Resm A. said...

emphi :
kita mesti ada at least satu fave shoes kita kan...walaupuan ada banyak kasut...

cikgu ili :
hilang kat depan rumah...tu yang panazzzsss tu...

xetxet said...

sedihnyee... many memories..

'arif said...

demn..weh, ni boleh wat drama ni.."aku dan kasut.."

Resm A. said...

zetzet:
huhuhu...lepas ni terpaksa la beli kasut baru untuk travel...huhuhu

arep :
owh yeh...denggg...aku dan kasut...a short story of a memoir...hahaha

nihadriz said...

Lacoste 'Cerberus' Sneakers
atau
Ralph Lauren Harold Leather
atau
Alexander McQueen Scarred Street Low-Top Sneakers
atau
Cole Haan Air Mercury Sport Oxford Men's Lace Up

akmal : aku nak highlight alexander mcqueen n cole haan tu.

--->>banyak duit ko...tengok cole haan's tu pun aku tak sanggup nak pakai. biarla aku pakai kasut clarks je. lain la kalo aku pegi red carpet kan :P

Resm A. said...

FYI ha, all those shoes are under USD70...if you dont believe me, just check it out in nextag...betul ker website nie...and furthermore, USD had a huge drop...for instance, alexander mcqueen itu sangat last season hokey...its about USD42~RM134.40...and the cole haan itu pon about sooo last season gak...about USD45~RM144...RL tu lagi ler...USD39~RM124.80...paling mahal pon itu Lacoste about USD67~RM214.40...ini kalau price over the net...kalau aku suh k.na yang tolong cari, i have no doubt that price could go lower...as you know i am a stingy shopaholic...never bought the ones in new arrival section...only on a huge discount sale...sekian, harap maklum...

ps:USD1~RM3.20...

nihadriz said...

aku nak beli jam!!! jammm!!!
(sila rujuk blog aku for the info)

perlu ke aku suruh alia miti yang beli ataupun pesan dgn kak na je? boleh suruh kak na recce kan jam yg aku nak tu? ngeheheee...

Resm A. said...

nak beli jam?
well aku boleh tolong suh k.na tolong tengokkan...and she has ample time to riki riki compared to alia miti macrolevel itu la...
nanti aku tanya k.na camna...

Sowwie said...

hahah. Akmal akmal. kesian your shoes kena curi. But its okay. Means you can buy new shoes ;)

P/s: how come you dapat cari my new blog? Link up my old blog lah (panoramicmind.blogspot.com). my new one is for my own purpose of just letting off steam bila dah marah sangat. Don't want others to actually see it. XD

Resm A. said...

farrah
owh...i managed to find your blog thru your profile la...i'll linked up your blog...anyway now my dream shoe is alexander mcqueen scarred low-top sneakers...i would love that particular someone who bought it for my birthday forever...hahahaha...~hints applied~

Hasina Terebuzzu said...

teringat karangan aku sepasang kasut masa sekolah dulu... sebijik! hahaha

Resm A. said...

perghhh...ina sangat hebat...karangan sekolah dia sama level dengan karangan seorang yang dah bekerja...ataupun adakah aku sangat lekeh sebab karangan aku setendet budak skolah?
huhuhuhuhu