Monday, August 16, 2010

Berbuka @ Masjid

Not bad actually...

The menu was quite interesting...compared to my students days in the usm mosque...seriously tak tipu...first day ramadhan aku gi buka posa kat masjid besi...menu...nasi ayam...terbayekkkk...second day...masjid besi lagi...menu...nasi beriyani...terbayekkkk...third day plak...masjid besi lagi...menu...nasi berlauk pauk 5 jenis...perghhh....terbayekkkk...

Hari sabtu aku gi buka posa kat corus hotel...tapi singgah ler kejap masjid klcc itu...hahaha...and hari ahad plak gi buka posa kat shah alam dengan adik aku...pergi la bazaar ramadhan yang dekat stadium tu...masya allah....sesak nafas skijap....ramainya manusia....tapi malam tu terus gi masjid s.alam...seronok sungguh la...masjid tu meriah cam ada fiesta...yess...there is a fiesta going on...fiesta terawih...and everybody is still very much in the ramadhan mood...hehehe...

Semalam...gi buka posa kat masjid wilayah persekutuan...menu...terbayekkkk...nasi dengan 5 jenis lauk pauk...ada udang...ayam...daging...gulai masak lemak nenas ikan talang kering...sayur...siap ada appetizer bubur lambuk lagi gitu...terbayekkk...pastu siap ada lagi moreh lepas terawih tu bubur pulut hitam...feveret aku tuh....balik rumah...terus booommm...kenyang sangat...hahahah...owh siap dapat se-tin revive lemon lagi...ntah diorang dok promo kot...

Actually berbuka posa kat masjid adalah sesuatu yang sangat menarik...confirm la gi semayang berjemaah...makan pon sedap and menolong mengelakkan pembaziran berlaku...and sama sama kita memeriahkan masjid...bila lagi...kalau hari biasa waktu time semayang jumaat ajer ler kot...time puasa ajer ler nak tengok masjid riuh rendah di malam hari...which is a good feeling...

As for my list...i am going to KLIA mosque one of these days....just a reminiscene of my matriculation life in sepang...somehow i missed all those students moment...and i missed going to mosques during those moments...ramadhan as a student sure does leaves a lot of memories...

ajie
12:34 p.m
17 August 2010
Putrajaya

9 comments:

SurayaHarris said...

aku rasa arini hari mengenang zaman belajar..=)

xetxet said...

sempat lagi u berbuka kat masjid wilayah persekutuan ye. makanan cukup tak? smlm dia org nak promote revive lemon baru tu.

Hasina Terebuzzu said...

akmal is akmal... tak yah la kata tak nak makan kt mana2..kompom tak jadi! hehehehe...

**bebaik sket mal.. kang raya baju tak muat! hehehehe**

Anonymous said...

aku dulu tiap kali buka mesti buka kat masjid utm...sambil mengimarahkan masjid dapat jimat belanja...

aku ingat nak amalkan balikla...sok ada anak bini pun buat benda yang sama...jimat sikit perbelanjaan dapur...ngehngehngeh

nihadriz said...

bila masa ko nak kurang makan ni akmal? hehe

Cikgu ILi said...

Ape pasal takde gambar makanan Akmal?
:)
Akmal, thanks to u..langitku sudah biru.

Resm A. said...

cikgu suraya :
ko senantiasa dikelilingi oleh pelajar...hehehe...

zet :
banyak berlebih lebih...kitorang punya food different dengan masjid punya food untuk berbuka puasa tu...

ina :
well you know me...itu sebab aku tunggu minggu terakhir untuk gi beli baju raya...hahaha

Resm A. said...

fadh :
betul betul betul...and makanan kat masjid putrajaya tu memang terbayekkk..serious tak tipu...hehehe...

ha :
bila aku nak kawin...hahaha...

cikgu ili :
langitmu bertambah biru sebab aku? hurmmm...hehehe...

Cikgu ILi said...

Ye la...aku dah pandai guna effect langit biru..tocey sifuuu!