Sunday, August 22, 2010

Sahur Ala Orang Bujang

Aku akan masak untuk sahur...kalau aku rajin...


Unlike many of my friends whom are married and have a wife to cook for them...i have to cook for myself lah...but since i love eating...and my cooking is not going to set me up as the next jamie oliver...tapi kira okay la kalau nak sendirian berhad makan (dengan housemate aku skali lah)...


Usually i would just fry something...something that is simple...easy to cook...and doesn't have me to be a chef wan to come up with something like that...as for yesterday morning...i fried some mee...kinda taste okay...not willing to serve other people that is...afraid that they might throw up if they have a taste of my cooking...hahaha...


Its very simple...potong la sedikit carrot...then ada la tomato dengan daun aper ntah aku beli kat pasar tu(untuk hiasan)....memula tu tumis la bawang putih dengan bawang merah sampai naik bau...hurmmm...then being me...i love the taste of blackpepper...so blasah masuk skali black pepper...then add in cili boh...tumis lagi sampai naik bau (lagi)...then add in a lil bit of oyster sauce and soy sauce...masuk skit garam...then to compensate for the lack of beef or chicken...i sliced up some sausages and fishcakes...panas sampai la dia ala ala cam pecah minyak gitu...baru la masuk mee...1/2 peket...cukup arrr....sekali dengan sliced carrots...then gaul punya gaul punya gaul...sampai dia semua dah bercampur gaul...pecah la telur sebiji...gaul lagi gaul lagi...sampai semua rata...then agak agak dah masak tu...blasah ajer letak dalam pinggan...pastu nak bagi menarik skit letak la hirisan tomato dengan daun apa ntah tadi...aummmm....


Burrrpppp...alhamdulillah...kenyang la gak...boleh la tahan untuk puasa...hehehe...aiii...inilah nasib orang bujang...makan sendiri kena pandai sendiri...kalau aku tak rajin...terpaksa la meredah keheningan pukul 4:30 a.m gi ke kedai mamak...kalau rajin...masak la sendiri...sekarang aku dok pikiaq...apa la lagi benda yang mudah orang bujang boleh buat untuk sahur...mebi aku masak sardin dengan telur ajer le kot pagi nie...and of course...aku sekarang dah blasah makan beras perang ajer...hehehee....ini la sahur ala orang bujang...at least thats for me... :p

ajie
1:07 a.m
23 August 2010
Putrajaya

8 comments:

nihadriz said...

u mean daun sup ke... :P

fadhlullahomar said...

hahaha..macam kelas memasak la pulak

papaYA said...

Bila tengok entry ko ni, terus rase nak buat meehoon untuk berbuka ni :)
Aku dah lame tak makan mee kuning tu. Risau dengan kehadiran asid borik. Aku selalu ganti dengan spaghetti, tapi kalau gune spaghetti kene bubuh lauk banyak.

Hasina Terebuzzu said...

oi.. nk masak pon sempat lagi tnkap gmbr?

Mademoiselle Ctiey said...

nampak sedap.. nyum nyum.. :p

Phoebus Athenos said...

yeee asid borikk..lepas makan selalu pening dan bergas! hahahahaha

muhamadakmalwahab said...

ha :
ooopsss...hahaha...

fadh :
kelas orang bujang bro...

yaya :
erkkk...asid borik???
terpaksa google kejap...

muhamadakmalwahab said...

ina :
harus la kena sempat...

ct :
nampak ajer cam sedap...tapi rasa tu...hehehe...biasa la orang bujang punya cooking...

deham :
terpaksa aku tukar bihun la plak lenkali...